Tijd voor de Zwarte Pieten discussie!

Door SomerenV op maandag 23 oktober 2017 20:43 - Reacties (65)
Categorie: De samenleving, Views: 4.254

Okť, de wereld is in de ban van genderneutraliteit, gelijkheid, feminisme en de strijd tegen discriminatie en seksisme. We willen met z'n allen natuurlijk niemand kwetsen en dat is logisch. Maar, nu komt Sinterklaas er weer aan en dat is momenteel een feest van alles wat fout is. Een witte man als leider, een stel zwarte Pieten als knechtjes. Waarom geen zwarte Sinterklaas? Of een vrouwelijke? Waarom moet het wťťr een witte man zijn? Ik word daar een beetje moe van eigenlijk.

Ik stel dus voor het roer om te gooien en Sinterhet te introduceren. Zijn kledij zal bestaan uit een grijs unisex pak, een grijs gezichtsloos masker en natuurlijk de iconische grijze mijter. En geen kruis erop want we willen andere geloven niet tegen de schenen trappen.

De hulpjes zijn Grijze Hetten, maar die bezitten dezelfde rechten als Sinterhet. Dus de staf zal om de beurt vast gehouden worden zodat niemand gekwetst zal worden. Ook hier een grijs unisex pak, een gezichtsloos grijs masker en natuurlijk de grijze baret met een mooie grijze veer bloem gemaakt van gerecycled papier.

Het paard zal ook moeten verdwijnen omdat dat kan vallen onder dierenleed. In plaats daarvan zullen Sinterhet en de Grijze Hetten zich voortbewegen met de Apache Attack Helicopter. Een teken van genderneutraliteit anno 2017.

De liedjes kunnen we ook aanpassen. Dit is bijvoorbeeld 'Het komt, de lieve goede Sint'

Het komt, het komt,
de lieve goede Sint,
mijn beste het, jouw beste het,
de het van ieder jong mens.

Mijn hartje klopt,
mijn hartje klopt zo blij.
Wat brengt het jou, wat brengt het mij,
wat brengt het jou en mij?
Wie zoet was koek.
Wie stout was moet inzien dat wat gedaan was niet okť was.

het komt, het komt,
de lieve goede Sint,
mijn beste het, jou beste het,
de het van ieder jong mens.


Of, 'Hoor wie klopt daar jonge mensen'

Hoor wie klopt daar jonge mensen,
Hoor wie klopt daar jonge mensen.
Hoor wie tikt daar zachtjes tegen 't raam.

't is een vreemdeling zeker we weten niet zeker wie het is,
Die verdwaald is zeker.
'k Zal eens even vragen hoe het graag genoemd wil worden.

Sinterhet, Sinterhet
Brengt ons vanavond een bezoek
En strooi dan wat lekkers
vanuit zijn Apache Attack Helicopter.


Maak Sinterhet realiteit! Nederland verdient een progressief feestje, vrij van discussie _/-\o_

Volgende: Alle mannen zijn door seks geobsedeerde zwijnen 26-10 Alle mannen zijn door seks geobsedeerde zwijnen
Volgende: Cutting the cord 02-10 Cutting the cord

Reacties


Door Tweakers user Nogne, maandag 23 oktober 2017 20:50

Tss een grijze veer, dat kan echt niet volgens de Dierenbescherming :(

Door Tweakers user SomerenV, maandag 23 oktober 2017 20:51

Nogne schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:50:
Tss een grijze veer, dat kan echt niet volgens de Dierenbescherming :(
Sorry, sorry, duizendmaal sorry! Ik ga het weghalen :'(

Door Tweakers user Kobus Post, maandag 23 oktober 2017 20:54

't Is een vreemd'ling zeker,
Die verdwaalt is zeker.
Wat een heerlijk vooroordeel weer, alsof ieder het die aanklopt een vreemdeling is. En alle vreemdelingen zijn per definitie zeker ook verdwaald? 8)7

Door Tweakers user SomerenV, maandag 23 oktober 2017 20:55

Kobus Post schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:54:
[...]


Wat een heerlijk vooroordeel weer, alsof ieder het die aanklopt een vreemdeling is. En alle vreemdelingen zijn per definitie zeker ook verdwaald? 8)7
'
Shit! Helemaal niet over nagedacht. We willen de vreemdelingen natuurlijk niet kwetsen. En verdwalen overkomt de besten. Ik ga het aanpassen

Door Tweakers user deathgrunt, maandag 23 oktober 2017 20:56

Sinterklaas heeft toch al een jurk aan?

Lijkt me transgender genoeg.


Door Tweakers user SomerenV, maandag 23 oktober 2017 20:58

deathgrunt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:56:
Sinterklaas heeft toch al een jurk aan?

Lijkt me transgender genoeg.
Wacht, zeg jij nou dat iemand van welk gender dan ook met een jurk aan al dan niet transgender is? Ga je mond spoelen! :/

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 21:12]


Door Tweakers user deathgrunt, maandag 23 oktober 2017 21:11

SomerenV schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Wacht, zeg jij nou dat iemand van het mannelijk geslacht met een jurk aan transgender is? Ga je mond spoelen! :/
Persoonlijk ervaar ik "het mannelijk geslacht" ook als denigrerend.

Niet elke man heeft namelijk een geslacht, en zeker niet van 23cm of groter.

Dus "mannelijk geslacht" in uw reactie graag aanpassen naar "het ding".

Door Tweakers user SomerenV, maandag 23 oktober 2017 21:12

deathgrunt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:11:
[...]


Persoonlijk ervaar ik "het mannelijk geslacht" ook als denigrerend.

Niet elke man heeft namelijk een geslacht, en zeker niet van 23cm of groter.

Dus "mannelijk geslacht" in uw reactie graag aanpassen naar "het ding".
Je Het hebt helemaal gelijk! Ik heb het meteen aangepast. Sorry als ik je het gekwetst heb :'(

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 21:17]


Door Tweakers user deathgrunt, maandag 23 oktober 2017 21:17

SomerenV schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Sorry als ik je gekwetst heb.
Waarom noemt u (het) mij tot tweemaal toe "je" in ťťn zin?

Ik wil graag neutraal aangesproken worden;

Het heeft helemaal gelijk! Sorry als ik het gekwetst heb

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 21:39]


Door Tweakers user SomerenV, maandag 23 oktober 2017 21:18

deathgrunt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:17:
[...]


Waarom noemt u (het) mij tot tweemaal toe "je" in ťťn zin?

Ik wil graag neutraal aangesproken worden;

Het heeft helemaal gelijk! Sorry als ik het gekwetst heb
Aangepast. En niet om het een of het ander, maar het noemt mij u en dat vind ik niet kunnen. Graag ook even aanpassen naar het!

Door Tweakers user wlang, maandag 23 oktober 2017 21:51

Waarom komt het met een Heli?
Is CO2-technisch wel verantwoord?

Door Tweakers user i-chat, maandag 23 oktober 2017 22:11

Ik vind het allemaal niet je van het, maar als het moet dan moet het, toch zou het om het en of het ander zomaar kunnen dat het het prettigst danwel het beste is het een en het ander dan maar uit het raam te bonjouren danwel te sodemieteren. Op dat het na het te hebben verworpen terug kan keren in een staat waarin het voor iedereen weer leuk is.

dat gezegd hebbende vind ik het verder wel bescheten. Ik heb het gehad en ben er klaar mee.

TLDR; zoek het maar eff lekker uit met zijn allen

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 22:13]


Door Tweakers user TD-er, maandag 23 oktober 2017 22:15

Sint klinkt ook nogal als heilig en dat is natuurlijk ook niet neutraal genoeg.
Waarom moet 'ie nog langskomen? Kan het niet gewoon met de pakketpost of digitaal? Scheelt ook een hoop pakpapier en dat is vanuit milieuoogpunt wel wenselijk.

En ook de verpakkingen van de dingen die je kunt kopen moeten neutraal zijn, zodat iemand niet bang hoeft te zijn voor reacties vanuit de buurt om het oud papier aan de weg te zetten.
Een doos waaraan je luxe kunt afzien is niet wenselijk, maar meer ook omdat er kindjes in Afrika zijn en dus luxe mag niet.

Wellicht kan beter de buurman even aanbellen, dan spreek je elkaar ook nog eens en dat bevordert het saamhorigheidsgevoel.

Door Tweakers user deathgrunt, maandag 23 oktober 2017 22:18

TD-er schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:15:
Wellicht kan beter de buurman even aanbellen
buurman buurHET bedoelt het toch?



Door Tweakers user deadmeatsubs, dinsdag 24 oktober 2017 00:04

Stop de discussie. Het is te pijnlijk en wreed. Het gaat over Sinterklaas kapoentje. Zoals iedereen hoort te weten is een kapoen een jeweetwel haan. Ja, gesneden haan dus. En dat is dus het ultieme voorbeeld van gedwongen gelijkheid. Niks "het", maar een onvolkomen "hij". Stop deze thread.

Door Tweakers user Soldaatje, dinsdag 24 oktober 2017 00:45

Waarom veranderen we het niet gewoon allemaal in smurfen met smurfin aan het hoofd?

Door Tweakers user Morelleth, dinsdag 24 oktober 2017 08:17

En dan zingen zij komt, zij komt? Bij een kinderfeest?
Hmm...


Wellicht dan:
Het smurft, het smurft,
die lieve smurfige smurf.
Mijn beste smurf, jouw beste smurf,
De smurf van iedere smurf.

etc.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 08:36]


Door Tweakers user Jogai, dinsdag 24 oktober 2017 08:33

Die staf kan ook echt niet. Lijkt me nogal een fallisch symbool.

Overigens: https://www.pzc.nl/zeeuws...deelde-in-veere~a1eeaa80/

Door Tweakers user coyote1980, dinsdag 24 oktober 2017 08:34

Beste het? BESTE het?

Pas je op dat anderen zich niet gepasseerd en/of buitengesloten voelen door deze het tot beste het te bestempelen?

Door Tweakers user sypie, dinsdag 24 oktober 2017 08:56

de het van ieder jong mens.
Waarom is het alleen voor jonge mensen? Wat is dat nou weer voor leeftijdsdiscimimintatie? Of is het een verbastering van "jongen"? In dat geval moet het helemaal neutraal worden gemaakt.

(jonge heeft nog nooit in die tekst gestaan, die heb je er vast zelf bij bedacht)

Door Tweakers user wizai, dinsdag 24 oktober 2017 09:49

Nu heb ik die sinterklaas liedjes in mijn hoofd zitten.

Bedankt :+

Door Tweakers user HugoBoss1985, dinsdag 24 oktober 2017 10:23

Morelleth schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:17:
En dan zingen zij komt, zij komt? Bij een kinderfeest?
Hmm...


Wellicht dan:
Het smurft, het smurft,
die lieve smurfige smurf.
Mijn beste smurf, jouw beste smurf,
De smurf van iedere smurf.

etc.
Is smurfenblauw wel een neutrale kleur ? :P

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 10:24]


Door Tweakers user mat.hi.as, dinsdag 24 oktober 2017 10:45

En de smurfen zijnoverduidelijk gericht op mannen. Er is maar 1 vrouwelijke smurfin!


Door Tweakers user 3raser, dinsdag 24 oktober 2017 11:16

Hoe denk je dat kinderen van vluchtelingen jonge kinderen met een migratieachtergrond zullen reageren op een Apache Attack Helicopter? Daarnaast zijn de Apaches een bedreigde indianenstam native American bevolkingssoort en vind ik het nogal discriminerend om hun naam te verbinden aan een attack helicopter.

Door Tweakers user Morelleth, dinsdag 24 oktober 2017 12:00

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:23:
[...]


Is smurfenblauw wel een neutrale kleur ? :P
Nee, maar grijs eigenlijk ook niet. Daarmee sluit je men juist kleur weer buiten en focust je men alleen maar op wit of zwart.
Dan zou het in principe wit (de ongebroken kleuren van het licht prisma), bruin (alle kleuren daadwerkelijk gemengd) of zwart (afwezigheid van enige licht en kleur) moeten zijn.
Alle opties zijn bij voorbaat al gedoemd te mislukken.

Door Tweakers user Grvy, dinsdag 24 oktober 2017 12:17

ik ben nog nooit zo beledigd geweest! :( Ik ga hier werk van maken. Verwacht maar een advocaat SomerenV.

Door Tweakers user EJlol, dinsdag 24 oktober 2017 12:54

Mijn hartje klopt,
mijn hartje klopt zo blij.
Dit kan beledigend zijn voor mensen met een pacemaker.
Wie zoet was koek.
Beledigend voor mensen met een glutenallergie.

:(

Door Tweakers user ViperNL, dinsdag 24 oktober 2017 13:04

Een behoorlijk kwetsend lied voor doven. Die horen helemaal NIEMAND KLOPPEN. Snel aanpassen graag. :(

En blijkbaar sluiten we bij voorbaat robots, AI en andere niet-mensen uit? Discriminatie!

Door Tweakers user Morelleth, dinsdag 24 oktober 2017 13:19

Alert melding wie wat geeft een signaal daar scheppingen alles,
Alert melding wie wat geeft een signaal daar scheppingen alles,
Alert melding wie wat geeft een signaal bij het raam?

We weten niet zeker wie wat het is,
Of waarom het hier is.
'k Zal eens even vragen hoe het graag genoemd wil worden.

Sinterhet, Sinterhet
Brengt ons vanavond een bezoek
En strooi verdeel dan wat diverse soorten lekkers
in een of andere hoek ronding. aan alle schepselen aanwezig en aan de schepselen die er niet bij konden zijn.

Edit:
Aangepast aan de suggestie.
Wie en iedereen sluit bij nader inzien ook alles uit wat zich niet identificeert als een persoon maar als object.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 13:53]


Door Tweakers user EJlol, dinsdag 24 oktober 2017 13:48

Ik vind 'scheppingen' ook beledigend, alsof ik geschapen ben. Ik stel voor om in plaats daarvan gewoon de term 'iedereen' te gebruiken.

Door Tweakers user Morelleth, dinsdag 24 oktober 2017 14:02

Of wellicht kan het lied beter herschreven worden naar.

Alert melding alles signaleert iets,
Alert melding alles signaleert iets,
Alert melding alles signaleert iets overal?

Iets registreren diverse mogelijkheden,
maar kunnen geen definitieve analyse maken,
Meer input is benodigd.

Sinterhet, Sinterhet,
Doe iets ergens
Voor iets overal.


Zover ik zie zijn hierbij alle mogelijkheden inbegrepen zover taal het toe laat.

Door Tweakers user deathgrunt, dinsdag 24 oktober 2017 14:16

deadmeatsubs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:04:
Stop de discussie. Het is te pijnlijk en wreed. Het gaat over Sinterklaas kapoentje. Zoals iedereen hoort te weten is een kapoen een jeweetwel haan.
In het Surinaams is kapoentje een kleine stront-kut...

Ka = stront
Puni / poenie = kut
Poentje = klein kutje

Ka Poentje = Stront Kutje

...Sinterklaas Stront Kutje...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 14:16]


Door Tweakers user Falcon, dinsdag 24 oktober 2017 14:41

Doe alle kleuren van de regenboog op iemand zijn gezicht en smeer de kleuren door elkaar heen. Voila.. een mooie regenboog-piet :+

Door Ravingappel, dinsdag 24 oktober 2017 14:50

Geweldig! :D

Door Tweakers user smurf_nl, dinsdag 24 oktober 2017 15:30

Kan korter allemaal zonder iets of iemand te kwetsen, genderneutraal en mutlilinguaal in een eenvoudig liedje:

Het is er
La la la la
It's here
La la la
Es ist da
La la la
hi ťs
La la la
它在那裡 (Tā zŗi nŗlǐ)
La la la

ook toepasbaar voor de paashaas of andere occulte feesten die in den lande gevierd worden

Door Tweakers user Morelleth, dinsdag 24 oktober 2017 15:43

Of gewoon

Tadaaaaaaaa.


Maar ja dan voelen de andere letters uit het alfabet zich misschien weer niet gerepresenteerd. Laat staan de cijfers of letters uit andere culturen die niet in het latijns schrift gepresenteerd kunnen worden.

Een alomvattend symbool dan.
Maar zelfs daar zijn er tientallen van.

Ik denk dat er maar 1 conclusie overblijft, dat er gewoon niet meer gezongen mag worden.
Cultuur mag op geen enkele wijze meer, want je sluit altijd iemand of iets buiten.
Beter nog, aarde moet vernietigd worden. Er is geen logica of orde te vinden en alle regels die er zijn worden gebroken.
Een conclusie die de Auditors ook al eens getrokken hebben.

Door Tweakers user fvdberg, dinsdag 24 oktober 2017 23:45

Zwarte pieten discussie? Direct afschaffen! dan hoeven we er ook niet meer over te discussiŽren. Wel zo makkelijk om je kop in het zand te steken.
*neemt nog een handje kruitnoten.

Door Tweakers user WhatsappHack, woensdag 25 oktober 2017 00:56

It rubs the lotion on its skin, or else it gets the hose again.

Door Tweakers user maartend, woensdag 25 oktober 2017 10:53

Waarom vanavond een bezoek?

Ik draai bijna enkel avonddioensten en mis daarmee het hele bezoek.
Dat is best discriminerend voor alle laatwerkers.

Ajb veranderen, ik kom vandaag enkele malen langs.

Door Tweakers user CrystalViriS, woensdag 25 oktober 2017 11:02

deathgrunt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:11:
[...]


Persoonlijk ervaar ik "het mannelijk geslacht" ook als denigrerend.

Niet elke man heeft namelijk een geslacht, en zeker niet van 23cm of groter.

Dus "mannelijk geslacht" in uw reactie graag aanpassen naar "het ding".
Ho ho ho... Niet zo snel zo identificeert mijn koffiezetapparaat zich namelijk al.

Door Tweakers user Groentjuh, woensdag 25 oktober 2017 11:25

Maar waarom wordt ongeveer alles grijs? Ik ken diverse personen, die het niet goed vinden als grijs en vooral grijze haren aan bod komen.

Door Tweakers user MRTNbos, woensdag 25 oktober 2017 12:45

In eerste instantie begrijp ik de reacties en het idee wel. Helaas is dit allemaal tegen de NEN 0512 en zullen we toch bij het oude moeten blijven.

Aanpassingen aan de NEN 0512 zijn wel mogelijk, maar daar moet dan unaniem over beslist worden...dus dat zal wel even duren.

Door Tweakers user LankHoar, woensdag 25 oktober 2017 13:25

Hilarisch dit. Echt geniaal! Kom niet meer bij _O-

Door Tweakers user fvdberg, woensdag 25 oktober 2017 13:26

het is tijd voor de traves-piet

Door Tweakers user EJlol, woensdag 25 oktober 2017 13:30

MRTNbos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:45:
In eerste instantie begrijp ik de reacties en het idee wel. Helaas is dit allemaal tegen de NEN 0512 en zullen we toch bij het oude moeten blijven.

Aanpassingen aan de NEN 0512 zijn wel mogelijk, maar daar moet dan unaniem over beslist worden...dus dat zal wel even duren.
Volgens NEN 0512:
Daarom is besloten om in afwijking van de gebruikelijke vijfjaarlijkse herziening van normen, al in 2013 een nieuwe versie van NEN 0512 uit te brengen waarin de tussentijds binnengekomen reacties zijn verwerkt.
Is er elke 5 jaar een herziening. De volgende herziening is dus 2018. Mooi op tijd dus om het nu aan te passen :*)

Door Tweakers user MRTNbos, woensdag 25 oktober 2017 15:27

Haha, ik had zelf alleen nog de draft versie maar ik zie nu pas dat er ook een officiŽle versie is!

Door Tweakers user YourMom, woensdag 25 oktober 2017 15:55

Opletten; de Apaches waren op den duur een etnische minderheid dus verander het type helikopter ook maar. ;)

Door Tweakers user nightraven79, woensdag 25 oktober 2017 15:59

het is wel enorm discriminerend dat je alleen sinterklaas viseert en niet de kerstman en de paashaas

Door Tweakers user Waarnemer, woensdag 25 oktober 2017 17:41

Ik heb zelf ernstig moeite met de Kerstman.
Een slecht voorbeeld voor de jeugd.

Dronken rondscheurend op zijn arrenslee. "Johoowww. Meuwwie Kwismes"... Blijkbaar zijn rendieren met de zweep aansporend. Een heeft er al een rode neus, bloedneus van... Rudolf.
Alles om maar net te doen alsof dat ding ook echt vliegt.... gevaarlijke gek.

Dan laat hij al het speelgoed voor de kinderen maken door lichamelijk minder gelukkigen (dwergen, waarschijnlijk mensen met het lilliput syndroom). Dat onder erbarmelijke omstandigheden... Noordpool... waar het veelvuldig min veertig vriest... zeg maar het hele jaar door.
Overigens weten we toch dat Lego uit Denemarken komt en Playmobil uit Duitsland. Bij de kerstman gaat het blijkbaar om illegale namaak...

Ik heb liever de Sint. Man in jurk.. met "gekleurde" medewerkers... Nog niet zolang geleden werd er nog aan "possitieve discriminatie" gedaan en zelfs gestimuleerd. Je deed het goed als je mensen met een andere voorkeur en/of ethnische achtergrond in dienst nam...

Het mag blijkbaar niet meer... alles moet ouderwets en wit. Jammer hoor.

Sint zit nu al een paar jaar in zwaar overleg met de arbeidsburo's omdat hij onder druk van de publieke opinie zijn medewerkers moet ontslaan. Hij krijgt maar geen ontslagvergunning rond omdat "kleur" geen argument mag zijn voor ontslag. Zit opgescheept met een boot vol zwarte pieten die niet mogen werken van het publiek, maar hij moet ze wel doorbetalen... lekker dan...

Door El barto, woensdag 25 oktober 2017 19:08

Als ik dit allemaal lees wordt ik vervuld van nostalgie en verlang ik terug naar de tijd waar je gewoon vrij kon zijn en dingen kon zeggen zonder dat iemand meteen stond te janken omdat ie op zijn zielige teentjes werd getrapt.

Hier een versie 40 jaar oudere versie van toen ik het zong, misschien helpt het de creativiteit vooruit.

Door Tweakers user aeensing, woensdag 25 oktober 2017 20:29

Grijs is ook een kleur en dus kwetsen we de vergrijzing in nederland. En een het is onzijdig en er zijn ook van die half man half vrouw achtige wezens die ook hun zelf qua geslacht in het midden willen laten. We hebben een probleem. Waarom maken we er geen nationale geert wilders dag van???!!! We kunnen dan liedjes zingen als; minder, minder, minder, je hebt nooit een vrouw gehad en het aller bekendste nummer; ik dien een motie van wantrouwen in. Iedereen blij, iedereen tevreden en iedereen kan dan ook vingertje wijzen als ze oneens zijn.

Door Tweakers user KopjeThee, woensdag 25 oktober 2017 20:58

Sinterhet is not done. Sint refereert aan heiligen uit het christendom. Hoe zit het met andere religies? Ik denk dat we Sinterklaas voortaan met "Het" moeten aanduiden. Om de taal iets neutraler te maken, stel ik Esperanto voor i.p.v. Nederlands. Dan duiden we Sinterklaas voortaan aan met "La". Om de liedjes neutraal te houden, stel ik voor dat ze alleen nog uit het woord "La" bestaan. La la la la la la la... De melodieŽn mogen vooralsnog ongewijzigd blijven.

De cadeau's moeten ook iets neutraler. Snoepgoed is natuurlijk uit den boze. Eigenlijk voldoet geen enkele vorm van speelgoed. Eigenlijk mag alleen geld worden gegeven. En dan ook iets neutraals. Ik denk dat La Bitcoins mag uitdelen. Er moet natuurlijk wel een soort socialistische eerlijkheid zijn. Dus La mag inkomensafhankelijk Bitcoins uitdelen.

Er is natuurlijk geen sprake van dat La knechten heeft of zelfs maar loonslaven. Ook rijdt La natuurlijk niet op een paard. La werkt alleen.

Het uiterlijk van La moet verborgen blijven, om de neutraliteit niet te verbreken. Het is verboden beeltenissen van La te maken. Hij maakt alleen op een vooraf gedefinieerde tijd inkomensafhankelijk bitcoins over op ieders wallet. Je ziet La verder niet.

[Reactie gewijzigd op woensdag 25 oktober 2017 21:18]


Door Tweakers user Kliko, donderdag 26 oktober 2017 12:14

En dan te bedenken dat sommige mensen dit echt willen en hier enthousiast van worden... Ik voel mij steeds meer vervreemd van de samenleving waarin ik leef. Verschrikkelijk.


Door Tweakers user jaaoie17, donderdag 26 oktober 2017 18:22

Wat een gezeur er hoeft niks veranderd te worden.

Door Tweakers user SomerenV, donderdag 26 oktober 2017 20:09

WŠt een reacties! _/-\o_ Ook leuk om te zien dat de meesten vrolijk mee spelen :+ Wat begon als klein dingetje tijdens een gesprek met een maat van me is inmiddels uitgegroeid tot een blog met met bijna 3.000 views en meer dan 50 reacties.

Ondanks dat we hiermee de draak steken met alle kritiek rondom Sinterklaas toont het wel goed aan dat je Šltijd wel wat kunt vinden waar sommigen problemen mee hebben.

Waarom grijs? Kunnen sommigen aanstoot aan nemen!
Waarom moet er geklopt worden, dat is vervelend voor doven!
Waarom snoep? Da's ongezond!
Waarom Sint? Daarmee kunnen gelovigen gekwetst worden!

Je kunt Šltijd wel wat vinden waar je op kunt bitchen. Ik zie het zo: het feit dat we zo moeilijk doen om de kleinste dingetjes is een teken dat we het (te) goed hebben tegenwoordig. Je gaat immers niet miepen om kleine dingetjes als er grotere problemen zijn. Toch? :D

Volgende maand is het zo ver, dan komt La weer naar Nederland in zijn La, met zijn La-knechten. Fijne La iedereen!

Door Tweakers user xIReaperS, vrijdag 27 oktober 2017 10:20

het zou toch maar wat zijn als straks met de intocht de sint en zijn pieten gesniperd (opgeblazen) IS aanslag of iets zou gebeuren

#insidejob

[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 oktober 2017 10:27]


Door Tweakers user Tehh, vrijdag 27 oktober 2017 13:32

SomerenV schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:09:
Je kunt Šltijd wel wat vinden waar je op kunt bitchen. Ik zie het zo: het feit dat we zo moeilijk doen om de kleinste dingetjes is een teken dat we het (te) goed hebben tegenwoordig. Je gaat immers niet miepen om kleine dingetjes als er grotere problemen zijn. Toch? :D
Bitchen!???? Waarom moet iets negatiefs gelijk weer verwijzen naar een dier van een bepaald geslacht? Alsof bepaalde geslachten de enige zijn die aan bitchen doen!

O, wacht...

Miepen, ook zoiets.

Door Tweakers user Elite25, vrijdag 27 oktober 2017 13:40

Ja, dit is wel lollig allemaal.. De laatste 2 paragrafen van 'Waarnemer' ook.. Geniaal!! :D

Door Tweakers user TunderNerd, vrijdag 27 oktober 2017 19:45

kunnen we het geheel niet aanpassen, waarbij we iedereen evenveel beledigen? dat lijkt me een veel intresantere optie!

Door Tweakers user JWL92, zaterdag 28 oktober 2017 11:30

mijn probleem is, naar mijn weten is sinterklaas een kinder feest. meer niet.

waarom, moeten wij als multi-culti kikker landje, onze eigen feesten & bevolking kleineren over de politieke vluchtelingen, en mensen die zich nog een "slaafje" voelen?
sorry, maar dan vind ik dat we dingen als slachtfeesten toch eerst mogen gaan verbieden ivm dieren leed.

nee, als mensen hier komen wonen, hebben ze onze normen en waarden ook gewoon te respecteren.
als we echt mensen & hun geloven zouden respecteren, zouden we allemaal recht hebben op onze feestjes, hebben we met zn alle de zelfde dagen vrij, of alleen de feestdagen die ons toekomen, (denk aan kerst & pasen... tegen over slacht & suiker feest..)
behandel elkaar dan daadwerkelijk als gelijken, en trek niet oppeens het buitelandse volk voor op de "kaaskoppen"

zet er een aantal blanke & gele pieten tussen, dan is de "zwarte"piet discussie gesloten.
bij sinterklaas programma's op kinderzenders, ist altijd een blanke die de badguy is!!!

op deze manier hou je juist de discriminatie in stand. of sterker nog, we discrimineren gewoon de blanken 8)7

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)